torsdag 4. oktober 2012

Rolig stranddag på Jumeriah Beach

Jeg har vel egentlig gitt opp jakten på gode kulturelle eller historiske opplevelser her i Dubai, så denne dagen har jeg avsatt til å være en rolig stranddag på Jumeriah Beach. Og nok engang shuttle bussen til stranden. Før jeg går helt ned på stranden tar jeg meg en tur på The Walk of Jumeriah Beach. Har jo vært der tidligere men litt koselig å gå og se på vinduer, cafeer mm. Her er det riktig mange utlendinger og mange snakker skandinaviske sprog.
The Walk of Jumeriah Beach
Jeg var også blitt tipset om et utsalg av design klær i området. Bestemte meg for å gå dit bare for å titte....

Her var det riktig mange godbiter av designer klær
På turen kommer jeg til å kikke opp på en av skyskrapene . Der er vinduesvaskerne i full gang. Har lurt mange gange på hvordan de vasker vinduer i disse høye bygninger. Her er svaret :

Så noe som beveget seg oppe på bygningen

Blir svimmel bare av å se oppover mot vindusvaskerne
Når de skal ned til neste etasje spenner de bare fra veggen og firer seg nedover !!! 

FOR noen tøffinger !!
Svever langt ute i fri luft......med vann i bøtta !

Glad jeg kan holde meg nede på bakken.
Ikke dumt å tilbringe noen timer en lørdags etttermiddag her !

Da var det tid for noen timer på Jumeriah Beach . Men en må være OBS !!! på strømninger som er kraftige. Ikke langt mellom advarselsskiltene:

Ikke noe å spøke med !
Jeg har fremdeles ikke lykkes i å finne et sted hvor jeg kan leie en parasol. Ble tipset om at Jumeria Beach har 3 avdelinger. Del 3 skal ha både liggestol og parasol til utleie. Men så var det det med å bruke tid på å finne frem til den delen av stranden. Heldigvis fant jeg en annen løsning. Midt på stranden står der et lifeguard tårn. Jeg la meg rett og slett i skyggen der . Så dette ble endel av min utsikt idag :


Her var det herlig skygge !
Stranden er herlig MEN det er et stort men ! Som nevnt tidligere så er det byggeaktivitet hvor enn du snur deg. Og dermed byggestøy. Også på stranden var der en durring og surring. En kan hurtig få nok av det:

Slik ser det ut på stranden. Antar det er en ny skyskraper som skal skyte i været her ?

Ikke så kjekt for Hilton gjester å sitte på verandaene sine ! Kjempe mye støy rett utenfor vinduene deres.

Hilton. Antar det er noen gjester som er irritert over støyen fra byggeplassen kloss opp til de
Etter noen timer med bading og avslapping bar det tilbake til Mall of the Emirates hvor jeg måtte shoppe et par småting. På veien så jeg faktisk en SYKLIST men rakk ikke å finne frem kameraet. Men altså: Jeg har sett 1(en) syklist i Dubai i løpet av den uken jeg har vært her.

Etter shopping var det så å komme seg hjem. Det ble ikke denne Rolls Royce idag:

Rolls Royce !
Synes egentlig at denne Ferrarien passer bedre til meg og ikke minst min kjole ;)

Matcher nesten i fargen !
Da var egentlig denne dagen slutt. Nå er det tid for å stelle seg til kvelden. I morgen ha jeg tenkt meg å ta en rolig hotell dag. Sove lenge, laaaaaaaaaaaaange frokost, ligge med poolen, pakke og sent på kvelden reise ut til flyplassen. Flyet til Frankfurt går kl 23:30 norsk tid og om alt går bra så lander jeg på Sola mandag kl 17:30. Tror det er noen som ser frem til det .....................................


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar