mandag 8. oktober 2012

Buss, båt og metro -dagen !

I dag hadde jeg bestemt meg for å benytte meg av hotellets shuttle bus som kjører hotellgjester til forskjellige steder i byen. Jeg ville i første omgang til Jumeriah Beach. Så turen startet slik :
Selv shuttle bussen har den herlige lilla farge som er gjennomgangsfargen på hotellet !

Og det er slet ikke noe å si på at Jumeriah Beach er knallflott. Nydelig hvit sand og nærmest grønt vann. Så det måtte bli til en dukkert og litt avslapping i disse flott omgivelser :






Dette ser da herlig ut !
Hoteller og leilighetskomplekser ruver enormt !

Kameler og vannsport har vi i Tyrkia også ;))


Det obligatoriske skrytebilde med palmeøya i bakgrunnen !
 




Etter å ha gått langs stranden, badet og solt meg litt var det tid for å komme meg videre. Hadde lyst til å rusle litt rundt i området langs stranden. Hadde litt problemer med å få av meg sandet. Det er så finkornet og kleber seg regelrett fast til hud og klær. Og ikke fant jeg en dusj hvor jeg kunne få spylt av meg. Så mange andre som hadde tilsvarende problem. Hvorfor setter en ikke opp noen dusjer langs stranden slik at folk kan få spylt av seg ???

Jeg gikk opp i handlegaten og inn i første handlesenter. Der bar det rett inn på ladies hvor jeg så fikk spylt av det verste. Forøvrig et veldig eksklusiv handlesenter hvor jeg definitivt ikke passet inn med min klærskode.
Litt senere fallt jeg over dette fotbad.....

Herlig å få spylt føttene i dette fotbad !
Ellers bestod det meste av gaten av restauranter, cafeer og noen forretninger.


Da jeg synes jeg hadde gått nok bestemte jeg meg for å ta en båttur som varte 1 times tid og som tokk oss med rundt i området. Båten var av tilsvarende type som de vi har i Alanya. Selv musikken var på plass om enn noe mer dempet !
Tokk sjansen på en båttur og håpet jeg ikke ville bli sjøsyk.

Bredbeint for å holde balansen ;)


Nederste dekk på båten
Og så ble det mange skyskrapere.........


Da er vi på vei....
Svært koselig langs vannkanten .
Lar meg normalt ikke imponerer av menneskapte bygninger men denne er vakker  i mine øyne.
Småbåthavna ;)))
Gammel dame nyter utsikten !
 

Da var det slutt på båtturen. Mettet av mange inntrykk så hadde jeg lyst til å reise hjem til hotellet. Men for å komme tilbake til der hotellbussen hadde pick up , måtte jeg ta metroen til Mall of the Emirates. Det gikk egentlig overraskende bra å ta Metro....
Ser helt folketomt ut men det var det ikke......

Ser vel kanskje ut som en hvilken som helst Metro ?
Og denne Metroen stoppet så ved Mall of the Emirates som er et digert shopping senter. Verst av alt var aat jeg måtte gå igjennom shoppingsenteret for å komme ut til der jeg skulle bli hentet. Grunnen til at jeg synes dette var ille var at jeg ikke var "anstendig" kledd. Mine short dekket ikke kneene mine . Og kneene skal være tildekket . Heldigvis så jeg endel andre som også "syndet" så det gikk bra.


Hovedinngangen til Mall of the Emirates !

Et glimt av senteret ..

Har lyst å komme tilbake hit .....når jeg er litt bedre kledd

Og DER kom min herlige shuttle bus !
Det var så det jeg nådde å oppleve idag. Nå skal jeg opp på taket og ta meg en dukkert i poolen før det er tid for mat. Skal bli godt det ...........

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar